تجهیز 3500 هکتار زمین خراسان شمالی به سامانه نوین آب پاشی آغاز شد
نوشته شده توسط : نسرین معین

تجهیز 3500 هکتار زمین خراسان شمالی به سامانه نوین آب پاشی آغاز شد
حسن نامجو پنج شنبه در گفت و گو با خبر نگار ایرنا خاطرنشان کرد : اکنون 131 پروژه در سطح بیش تر از 2 هزار و 500 هکتار از زمین های کشاورزی در شهرستان های استان در حال اجرا است .
او افزود : سامانه های آب پاشی قطره ای هم در 942 هکتار از زمین های منطقه دشت در زمین های زراعی و باغی انجام میشود .
او با اشاره به ترقی 70 درصدی ایمن سازی چشمه ها درفاز در آغاز این پروژه اعلام کرد : پروژه یاد شده , اصلی ترین پروژه آب پاشی نوین در استان است و سعی داریم اجرای آن در فصل بهار سال آتی تمام شود .
نامجو اظهارکرد : درین پروژه تامین لوله و بقیه امکانات از محل کمک های بلاعوض دولت , تامین می شود که پیش گویی می شود در سه ماهه اولیه 96 عملیات اجرایی آن به پایان برسد .
رییس اداره نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان شمالی در باره نحوه تامین اعتبار پروژه های آب پاشی تحت فشار اظهار‌کرد : اکنون به ازای تمام پرونده های تکمیل شده , بودجه اختصاص داده شده‌است .

*اعطای جواز 24 عنوان عمل به سازمان نظام مهندسی کشاورزی
نامجو با اشاره به بیان دستور العمل تبصره 2 ماده 2 قانون افزایش بهره وری اظهار کرد : بر پایه ی این ضابطه جواز 24 عنوان فعالیت به اداره نظام مهندسی کشاورزی استان واگذار شده‌است .
او افزود : بر طبق فرمان العمل مزبور نیروی انسانی کارشناس مراکز ضابطه افزایش بهره وری به اداره نظام مهندسی و نظام دامپزشکی بیان شده‌است .
او اظهار‌کرد : به استناد این امر العمل حدود 39 عنوان مجوز جدید و ترکیب نیروی آن‌ها به اداره نظام مهندسی و دامپزشکی واگذار شده که از این تعداد 24 عنوان مجوز مرتبط با اداره نظام مهندسی کشاورزی است .
رییس اداره نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان شمالی بیان کرد : واگذاری امور مرتبط با مراکز تلقیح مصنوعی دام , موسسات تامین نیروی کار در بخش کشاورزی , موسسه ها خدمات تصحیح نژاد , عرضه گذاشته ها و امکانات کشاورزی , آزمایشگاه تجزیه خاک و گیاه , موسسات علم بنیان اعم از این اموری است که بدین اداره واگذار شده‌است .
او اظهارکرد : همینطور این فرمان العمل کارها مرتبط با موسسات تخصصی بخش کشاورزی دربرگیرنده موسسات زراعی , باغی , آب و خاک , مشاوره وپیمانکاری را شامل می شود .
او اظهار کرد : از این پس جواز این مرکزها بوسیله اداره نظام مهندسی صادر و آنالیز های ضروری بر روی آنان اعمال می گردد .
او افزود : ادغام نیروی انسانی سبب می گردد موسسه ها به طور تخصصی سازمان شود و در سود اشتغال علم آموختگان بخش کشاورزی را داشته باشیم .

*انعقاد تفاهم طومار مشترک با اداره کارها زمین ها به خواسته تحلیل بر زمین های واگذار شده به متقاضی ها
رییس اداره نظام مهندسی کشاورزی و منابع ارگانیک خراسان شمالی از منعقد تفاهم طومار مشترک با اداره کارها زمین ها به مراد بررسی بر زمین های واگذار شده به درخواست کنندگان خبر اعطا کرد .
نامجو گفت : بر پایه ی این تفاهم طومار از این پس ارزیابی بر زمین های واگذار شده به وسیله کارها زمین ها به درخواست کنندگان بوسیله این اداره انجام میشود .
او افزود : بدین ترتیب زمین هایی که به مراد اجرای پروژه ها تغییر‌و تحول کاربری داده شده و یا این که برای اجرای پروژه های دارای ربط یا این که غیر مربوط به بخش کشاورزی واگذار گردیده اند از سال آتی بوسیله اداره نظام مهندسی مورد محاسبه قرار میگیرند .
او اعلام کرد : به این ترتیب پیش بینی میگردد حدود 50 نفر از ناظران دراین بخش به کار گیری شوند که می تواند اشتغال خوبی ایجاد کند .
رییس اداره نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان شمالی اظهارکرد : با اعمال لحاظ عوامل نظارتی دراین بخش تمدید و یا این که بررسی پروسه کار در زمینه های تخصیص داده شده به پروژه ها درصورت عدم انجام کار نسبت به استرداد زمین مبادرت حتمی صورت می‌گیرد .
خراسان شمالی 344هزار هکتار میدان کشاورزی دارد .





:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 27 اسفند 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: